Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Celem studiów jest przygotowanie do profesjonalnego organizowania wczesnej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem oraz dzieciom z niepełnosprawnością.

Podczas zajęć słuchacze poznają zasady diagnozowania potrzeb i możliwości dziecka oraz jego środowiska. Program studiów obejmuje problematykę niezbędną do opracowania i realizowania indywidualnych programów zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę.

Absolwenci studiów otrzymają uprawnienia do pracy w zespołach wczesnego wspomagania rozwoju organizowanych w przedszkolach, w tym integracyjnych, szkołach podstawowych, w tym integracyjnych oraz specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych.

Adresaci studiów

Nauczyciele oraz absolwenci innych wyższych uczelni posiadających przygotowanie pedagogiczne.

Program studiów

Program studiów obejmuje następujące bloki tematyczne:

  • Pedagogika małego dziecka,
  • Psychologia rozwoju dziecka do 10 roku życia,
  • Podstawy pediatrii z uwzględnieniem neonatologii,
  • Diagnozowanie sytuacji i potrzeb dziecka,
  • Podstawy pedagogiki specjalnej,
  • Oligofrenopedagogika,
  • Profilaktyka z elementami poradnictwa i wczesnej interwencji,
  • Wybrane zagadnienia z psychiatrii,
  • Podstawy prawne kształcenia, rehabilitacji i zabezpieczenia społecznego dzieci edukacyjnych różnych potrzebach edukacyjnych,
  • Pielęgnacja i opieka dziecka,
  • Podstawy terapii psychopedagogicznej
  • Elementy logopedii,
  • Stymulacja psychoruchowa dziecka,
  • Muzyka w stymulacji rozwoju dziecka,
  • Plastyka w stymulacji rozwoju małego dziecka,
  • Literatura dziecięca, aktywne metody i formy pracy z dzieckiem,
  • Podstawy rewalidacji dzieci niepełnosprawnych,
  • Reedukacja dzieci z trudnościami w nauce,
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami sensorycznymi, umysłowymi, somatycznymi i ruchowymi,
  • Metodyka pracy z dziećmi do 10 roku życia,
  • Metodyka pracy z dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym,
  • Metodyka nauczania i wychowania dzieci niepełnosprawnych umysłowo,
  • Praktyka w placówkach wsparcia i wczesnego wspomagania,
  • Wsparcie rodziców dziecka na wczesnym etapie rozwoju,
  • Media w procesie wspomagania rozwoju dziecka

Kadra

Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Zamościu

Okres realizacji studiów

  • Studia trwają trzy semestry
  • Program obejmuje 350 godzin

Tryb nauki

Niestacjonarny

Warunki przyjęcia

Złożenie wymaganych dokumentów

Warunki ukończenia

Zaliczenie wymaganych zajęć

Dyplom

Absolwenci otrzymają Świadectwo Ukończenia Studiów Podyplomowych

Czesne

3.200 zł (płatne w 6 ratach)

Kierownik studiów

dr Helena Bartyzel – Lechforowicz – Adiunkt Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Zamościu, Kierownik Katedry Fizjoterapii Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Specjalizuje się w neurorehabilitacji medycznej. Absolwentka studiów podyplomowych z kinezyterapii oraz organizacji i zarządzania. Ukończyła liczne kursy specjalistyczne z zakresu nowoczesnych metod usprawniania leczniczego.

Dokumenty: